Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

(Herhaal)recept

Ik gebruik langere tijd hetzelfde medicijn. Moet ik voor ieder herhaalrecept mijn huisarts bellen?

Als je langere tijd één of meer medicijnen gebruikt kun je bij je apotheek gebruik maken van de herhaalservice. Hiervoor hebben wij samen met de apotheek afspraken gemaakt. Wij zorgen er samen voor dat de herhaalmedicatie op tijd klaar staat in de apotheek, of bij je thuis wordt bezorgd. De apotheek neemt contact met je op wanneer je medicatie klaarligt. Het is belangrijk om één keer per jaar de medicatie te controleren in overleg met je huisarts of praktijkondersteuner.

Kan ik mijn herhaalrecept dezelfde dag ophalen?

Heb je een recept gekregen van je huisarts voor een nieuw medicijn? En heb je dit medicijn meteen nodig? Dan kun je het dezelfde dag nog ophalen bij je apotheek, mits het medicijn op voorraad is. Heb je een herhaalrecept? Dan kun je jouw medicatie na twee dagen ophalen bij je apotheek.

Kan mijn herhaalrecept ook thuis worden bezorgd?

Als je niet in staat bent om naar de apotheek te komen, bezorgt de apotheek de medicatie thuis. De werkwijze kan per apotheek verschillen. Wanneer je gebruik wilt maken van deze service kun je dit doorgeven bij de bestelling van jouw (herhaal)medicatie. De apotheek besluit of dit toegekend wordt. Kom je in aanmerking voor de thuisbezorgservice? Dan bezorgt de apotheek de (herhaal)recepten op werkdagen bij jou thuis.

Kan ik mijn herhaalrecept ook telefonisch bestellen?

Wij adviseren om herhaalrecepten online te bestellen via jouw portaal. Zo hoef je niet te wachten. Ben je niet in staat om dit online te doen? Neem dan telefonisch contact op met onze praktijk via 013 468 31 83.

Ik kom er niet uit met het online bestellen van mijn herhaalrecept. Kan ik hulp krijgen?

Wij adviseren om eerst hulp te vragen aan familie of vrienden. Je kunt ook altijd de DigiHulplijn bellen. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan helpen wij je uiteraard graag verder! Neem dan telefonisch contact op met onze assistente via 013 468 31 83.

Hoe kan ik een herhaalrecept aanvragen?
Als de specialist de medicatie heeft voorgeschreven en bent u nog steeds in het ziekenhuis onder behandeling, dient u uw recepten bij de polikliniek te bestellen.

U kunt bij ons uw medicatie bestellen op de volgende manier:

1. Telefonisch via de receptenlijn (keuze 2)

2. U kunt in Mijn Portaal (MijnGezondheid.net) inloggen, zie rechts boven op de website

3.Op de tweede etage, voorbij de balie van de praktijk vindt u een brievenbus (onder het urine luikje). U kunt uw medicijnenlijst of verpakking met etiket erin doen.