Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

(Herhaal)recept

Ik gebruik langere tijd hetzelfde medicijn. Moet ik voor ieder herhaalrecept mijn huisarts bellen?

Als je langere tijd één of meer medicijnen gebruikt kun je bij je apotheek gebruik maken van de herhaalservice. Hiervoor hebben wij samen met de apotheek afspraken over hoe wij omgaan met herhaalrecepten. Wij zorgen er samen voor dat de herhaalmedicatie op tijd klaar staat in de apotheek, of bij je thuis wordt bezorgd. De apotheek neemt contact met je op wanneer je medicatie klaar ligt. Het is belangrijk om één keer per jaar de medicatie te controleren in overleg met je huisarts of praktijkondersteuner.

Ik kom er niet uit met het online bestellen van mijn herhaalrecept. Kan ik hulp krijgen?

Wij adviseren om eerst hulp te vragen aan familie of vrienden. Je kunt ook altijd de DigiHulplijn bellen: 0800-1508. Mocht je er dan nog niet uitkomen, dan helpen wij je uiteraard graag verder! Neem dan telefonisch contact op met onze assistente via 013 468 31 83.

Hoe kan ik een herhaalrecept aanvragen?
Als de specialist de medicatie heeft voorgeschreven en bent u nog steeds in het ziekenhuis onder behandeling, dient u uw recepten bij de polikliniek te bestellen.

U kunt bij ons uw medicatie bestellen op de volgende manier:

1. Telefonisch via de receptenlijn (keuze 2)

2. U kunt in Mijn Portaal (MijnGezondheid.net) inloggen, zie rechts boven op de website

3.Op de tweede etage, voorbij de balie van de praktijk vindt u een brievenbus (onder het urine luikje). U kunt uw medicijnenlijst of verpakking met etiket erin doen.